Sabtu, Februari 12, 2011

~*~Mari Membaca Giveaway~*~

Mari membaca giveaway?
huhuhu ibu memang suka membaca...
so
ibu jointlah GA ni... siapa berminat boleh INTAI blog penganjur!

&
Ok ibu memilih katogeri "RUMAH TANGGA"
buku pilihan ibu adalah jeng jeng jeng...
*
*
*
*

Kenapa ibu pilih buku ini, kerana ibu sedaya upaya untuk menjadi isteri yang terbaik
untuk suami ibu, walaupun masih tak tertunai niat baik ibu itu.
jangan marah ye kaum hawa yang lain..
ibu suka buku ni sbb ade kena mengena dengan perjalanan hidup ibu... walaupun buku ini membuat kebanyakkan para isteri resah...
&
Ibu ade cerita untuk tatapan semua..

Dialog sepasang suami isteri di sebuah kedai buku:

Suatu petang di gedung buku kelihatan satu pasangan suami isteri sedang berbaris untuk menunggu giliran bagi membuat pembayaran. Ada sedikit perbualan antara mereka…

Suami : Awak ambil buku apa?

Isteri : Novel.. ni ha.. Salju Sakinah. Novel Zaid Akhtar.. Dah lama release tapi belum pernah baca lagi.. Abang pulak ambil buku apa?

Suami : Abang ambil dua.. yang satu ni Sakinah . Buku Ustaz Ubaidillah Alias yang tulis novel Warkah Cinta Berbau Syurga tu.. Abang cari sambungan dia Kala Cinta dan Wahyu Bersatu.. tapi takde lagi.. mungkin belum release kot..

Isteri : Habis lagi satu abang ambil buku apa?

Suami : Err.. emm buku ni..

Isteri : Hah! buat apa beli buku ni…!?

Suami : Takde ape.. saje nak baca apa isi kandungan dia.

Isteri : Tapi untuk apa.. mesti ada sebabkan..?

Suami : Aik..! sebelum ni takde tanya pun apa sebab beli buku…

Isteri : Memang.. tapi buku ni lain sikit.. saya nak juga tahu.. apa yang buat abang terasa nak ambil buku ni?

Suami : Loh!.. sungguh laa takde ape.. saje nak baca.. salah ke?

Isteri : Tidaklah salah.. tapi musyhkil.. manalah tau kalau dah ada pasang niat.. itu sebab nak mendalami tuh.. kan?

Suami : Ish.. tak terfikir pun…… er.. buat masa ni lah hehe..

Isteri : Hah Tengok! ada niatlaa tuh…

Suami : Sungguh.. Tidak.. gurau jee tu.. boleh ye abang ambil buku ni.. cover dia cantiklah….

{buku diatas yg si suami mahu beli}

1 ulasan dr mereka yg cute:

Jieda berkata...

As salam..saya datang terjah.Gud luck.

Catat Ulasan

TAMU IBU HARI INI

orang yang datang ziarah

Chenta Hatiku

orang yang ku sayang


Labels